انیمیشن آستریکس و نبرد بزرگ

انیمیشن آستریکس و نبرد بزرگ
Asterix and the Big Fight

اگر از دوستان واقعی دور بشی، حتما به شکست نزدیک میشی

کارگردان: Philippe Grimond
نویسنده: René Goscinny
تهیه کننده: Yannik Piel
سال تولید: 1989
نوع: سینمایی
مدت زمان: 1 ساعت

داستان کامل

رومی ها که بارها توسط گال های شورشی تحقیر شده بودند ، Felonius Caucus ، مشاور Centurion Nebulus Nimbus ، پیشنهاد یک جنگ واحد بین Vitalstatistix ، رئیس قبیله Asterix و رئیس Gallo-Roman ، Cassius Ceramix از Linoleum را داد. طبق آداب و رسوم باستانی گالش ، بازنده کل قبیله خود را به پیروز می داد. وقتی Ceramix استدلال می کند که Vitalstatistix مطمئناً با جادوی جادوی شکست ناپذیری Getafix برنده خواهد شد ، انجمن قبل از تأیید چالش گشتی را برای تصرف Getafix می فرستد. اوبلیکس در حالی که قصد پراکنده کردن مهاجمان را دارد ، به طور تصادفی با منهیر به Getafix برخورد می کند ، که تأثیر آن باعث فراموشی و جنون می شود.

به دنبال چالش Cassius Ceramix ، Asterix و Vitalstatistix سعی می کنند با آزمایش در معجون ها ذهن Getafix را بازیابی کنند. اما این فقط یک طرح فرعی غریب را ایجاد می کند ، که در آن سرباز رومی Infirmofpurpus ، که توسط اوبلیکس به عنوان یک آزمودنی اسیر شده است ، به طور موقت بی وزن می شود. پس از آن آستریکس و اوبلیکس با روانکاوان (که نام اصلی فرانسوی آن Amnesix است) ، یک روانپزشک متخصص در زمینه اختلالات روانی ، مشورت می کنند. اما هنگامی که از او خواسته شد تا نشان دهد که چه چیزی باعث ایجاد این مشکل شده است ، اوبلیکس با یک منهیر Psychoanalytix را خرد می کند و او را “در همان وضعیت Getafix” نگه می دارد. همانطور که دو دروید دیوانه و معجون تعدادی معجون رنگ پوست را معطر می کنند ، آستریکس سعی می کند Vitalstatistix را از نظر فیزیکی برای مبارزه ، به طور عمده با دویدن آهسته ، بدل کند. در همین حال ، رومی ها قصد دارند سرامیکس را پس از جنگ دستگیر کنند ، مبادا او پس از آن کنترل آنها را بر گال به چالش بکشد.

با شروع مبارزه ، گتافیکس به طور تصادفی معجونی درست می کند که ذهن او را بازیابی می کند و علیرغم اینکه توسط منهیر دیگری مورد اصابت قرار می گیرد (که توسط اوبلیکس پرتاب می شود و تلاش می کند گتافیکس را با تکرار علت حادثه اصلی درمان کند) سالم می ماند. Getafix به سرعت تولید یک معجون جادویی را شروع می کند. در همین حال ، درگیری به یک خسته کننده تبدیل شده است: Vitalstatistix ، با بهره گیری از شرایط جسمی برتر خود ، دور حلقه حلقه می زند در حالی که Ceramix بیهوده تلاش می کند تا او را بگیرد. پس از شنیدن بهبودی گتافیکس ، ویتال استاتیستیکس با یک ضربه حریف خسته خود را شکست می دهد. رومی ها این پیروزی را نمی پذیرند ، اما توسط گالها ، که معجون جادویی Getafix را نوشیده بودند ، خرد می شوند. هنگامی که سرامیکس توسط منهیری سوم که توسط اوبلیکس در طول نبرد پرتاب شد ، به فراموشی تبدیل می شود ، ویتال استاتیستیکس حق خود را برای تصاحب قبیله سرامیکس سلب می کند ، و او را به افتخار به خانه می فرستد. Psychoanalytix با وجود فراموشی به کار خود بازمی گردد ، اما با وجود “عوارض جانبی” داروهایش ، از نظر حرفه ای همچنان موفق است. سرامیکس که اکنون در همان روان روانی با روانکاوانه است ، “با ادب ترین رئیس گال” و مبدع احتمالی ادب فرانسه می شود. قبیله او به راه های Gaulish و مبارزه با رم باز می گردد ، در حالی که قبیله Vitalstatistix پیروزی های خود را جشن می گیرند.

بیشتر کمتر