انیمیشن عصر یخبندان 5: مسیر برخورد

انیمیشن عصر یخبندان 5: مسیر برخورد
Ice Age: Collision Course

سکرات سنجابی که مشغول ماجراجویی‌هایش است، ناگهان وارد یک سفینه فضایی می‌شود و به خاطر عدم کنترل سفینه فضایی منظومه شمسی را دچار آشفتگی می‌کند و تهدیدی جدی برای مندی، اعضای گله و کره زمین به وجود می آورد در این حین هلو دختر مندی می‌خواهد با پسری ازدواج کند اما ...

کارگردان: Mike Thurmeier
نویسنده: Michael J. Wilson , Michael Berg , Yoni Brenner
تهیه کننده: Lori Forte
سال تولید: 2016
نوع: سینمایی
مدت زمان: 1 ساعت

داستان کامل

پنج سال بعد از وقایع فیلم چهارم ، مانی و الی در تدارک ازدواج آینده بین دخترشان ، هلو و نامزد دست و پا چلفت و خوش اخلاق او ، جولیان هستند ، اما مندی در مورد عروسی مطمئن نیست. دیگو و همسرش شیرا می خواهند خانواده تشکیل دهند ، اما ظاهر شدید آنها باعث ترس فرزندان می شود. درست هنگامی که قصد خواستگاری از او را دارد ، Sid توسط دوست دخترش ، فرانسیین ، رها می شود و از تنهایی خود ابراز تاسف می کند. در مهمانی بیست و سومین سالگرد ازدواج مندی و الی ، سیارک ها (ناشی از اینکه اسکرات قصد داشت بلوط خود را در یک بشقاب پرنده دفن کند) به محل حمله می کنند و گله به سختی فرار می کند. در همین حال ، باک در دنیای گمشده زیرزمینی ، پس از دزدیدن تخم مرغ Chasmosaurus به صاحب قانونی خود توسط سه نفر از دراومئوزورهای پرنده به نام های گاوین ، گرتی و راجر. باک یک ستون سنگی باستانی را کشف می کند و آن را به سطح زمین می برد ، جایی که پس از 21 سال با The Herd دیدار می کند.

باک به گله توضیح داد که طبق ستون ، این سیارک ها در گذشته باعث دو انقراض “چیزهای خرچنگ به نظر اسب” و دایناسورها شده بودند و با وجود یک عظیم که هنوز در ورودی نیست ، وی معتقد است که تنها مکانی که می توانند سرنخی برای پیدا کردن متوقف کنید ، آن را در محل اثر قبلی نشان می دهد ، زیرا با توجه به حکاکی های آن ، آنها همیشه در یک مکان قرار می گیرند. با این حال ، سه درمائوسور مکالمه آنها را شنیدند و گاوین و گرتی تصمیم گرفتند جلوی آنها را بگیرند ، زیرا معتقدند که به راحتی می توانند از این برخورد جلوگیری کنند ، بنابراین نه تنها انتقام خود را از باک می گیرند ، بلکه جمعیت زمین را ریشه کن می کنند و سلطه بر روی کره زمین را برای گونه های خود تأمین می کنند. . راجر تمایلی ندارد ، اما گاوین و گرتی او را قویاً همکاری می کنند.

هنگامی که گله به محل سقوط می رود ، متوجه می شوند که سیارک ها دارای خواص الکترو مغناطیسی هستند. باک این نظریه را مطرح می کند که اگر مقدار زیادی سیارک کوچکتر باید جمع شده و به مدار پرتاب شود ، می توانند سیارک اصلی را نیز به خود جلب کرده و از سقوط آن بر روی زمین جلوگیری کنند. گله پس از مواجهه با موانع متعدد و تداخل درمائوسورها ، به “ژئوتوپیا” می رسد ، جامعه ای از حیوانات نامیرا در داخل یکی از سیارک ها که مدتها پیش افتاده اند تشکیل شده است ، جایی که سید با بروک ، یک تنبل ماده زن که عاشق او می شود ، ملاقات می کند به او.

با این حال ، شانگری لاما ، رهبر ژئوتوپیا ، برای جلوگیری از تأثیر قریب الوقوع ، از همکاری با برنامه باک برای ارسال بلورهای شهر به فضا خودداری می کند ، زیرا آنها کلید ماندگاری ساکنان هستند. سید ناخواسته تمام شهر را نابود می کند وقتی که او سعی می کند یکی از بلورهای ارائه شده بروک را حذف کند ، بلافاصله آنها را در سنین واقعی پیر می کند و ظاهر واقعی تاج مانند آنها را نشان می دهد ، تا خشم شانگری لاما.

هنگامی که باک ژئوتوپی ها را متقاعد کرد که جلوگیری از سقوط سیارک مهمتر از جوانی از دست رفته آنها است ، آنها و گله به نقشه باک کمک می کنند ، یعنی پر کردن یک آتشفشان با بلورها به طوری که فشار آنها را به فضا پرتاب می کند تا سیارک را دور بکشد . دروماوسورها سعی در مداخله دارند ، اما به زودی متوجه می شوند که دیگر قادر به زنده ماندن در اثر برخورد سیارک نخواهند بود و باک آنها را برای کمک به آنها متقاعد می کند. این طرح در ابتدا با شکست روبرو می شود ، زیرا مادربزرگ نشت کوچکی پیدا می کند ، که با استفاده از عصای خود آن را وصل می کند و باعث انفجار می شود و سیارک به فضا کشیده می شود.

گله سپس به خانه خود عزیمت می کند ، از جمله سید ، که از بروک جدا می شود ، اما درست پس از ترک آنها ، یک تکه کریستال کوچک درون یک چشمه آب گرم می افتد ، که به آن ویژگی های جوان سازی می بخشد و باعث می شود ژئوتوپیا ها و مادربزرگ که با آنها عقب مانده بودند ، دوباره بازیابی کنند جوانی آنها پس از بازگشت گله ، مانی با جولیان آشتی می کند ، پیچز و جولیان عروسی خود را جشن می گیرند ، دیگو و شیرا قهرمان بچه هایی می شوند که قبلاً از آنها ترسیده بودند و یک بروک جوان شده در طی مراسم برای پیوستن به سید ظاهر می شود.

در این پایان نامه ، نیل دبوك ویزل (نیل د گراس تایسون) درباره مریخ و چگونگی خدمت به زندگی مانند زمین در سالهای اولیه صحبت می كند. وقتی Scrat بشقاب پرنده را که روی کره زمین تأثیر می گذارد می فرستد ، همه قرمز می شود. او بلند می شود و برای چند ثانیه به اطراف نگاه می کند ، اما وقتی متوجه یک ایگوانای مرده نمی شود ، حالا محو می شود. فیلم با بازگشت Scrat به کشتی فضایی به پایان می رسد و او برای زمین فرار می کند.

بیشتر کمتر