انیمیشن ارنست و سلستین

انیمیشن ارنست و سلستین
Ernest & Celestine

پویانمایی روایتگر داستان عجیب دوستی میان خرسی به نام ارنست و موشی جوان به نام سلستین می‌باشد. سلستین در یتیم خانه‌ای زندگی می‌کند که سرپرستشان داستان‌های ترسناکی در مورد خصلت و ماهیت شیطانی خرس‌ها می‌گوید، هر چند که سلستین به واقعیت ماجرا شک دارد و…

کارگردان: Stéphane Aubier , Vincent Patar , Benjamin Renner
نویسنده: Daniel Pennac
تهیه کننده: Didier Brunner , Henri Magalon , Vincent Tavier
سال تولید: 2014
نوع: سینمایی
مدت زمان: 1 ساعت

ویدئوها

تیزر انیمیشن

داستان کامل

سلستین موش جوانی است که در دنیای زیرزمینی جوندگان زندگی می‌کند. سرایدار معروف به یك خاکستری در یتیم خانه‌ای كه وی در آن زندگی می‌كند ، داستان‌های ترسناكی درباره طبیعت شیطانی خرس‌هایی كه در دنیای خارج زندگی می‌كنند تعریف می‌كند، هرچند سلستین در صحت كامل بودن آنها تردید دارد. او عاشق نقاشی است اما به زودی باید دندانپزشکی بخواند، زیرا این کاری است که همه جوندگان انجام می‌دهند و برای آماده سازی، او باید از سطح زمین عبور کند تا دندان‌های از دست رفته توله خرس را از زیر بالش جمع کند. در یک مورد از این دست، خانواده توله سلستین را دستگیر می‌کنند و او را در سطل آشغال در جایی که گرفتار شده بدرقه می‌کنند. صبح روز بعد، یک خرس فقیر و گرسنه به نام ارنست سلستین را کشف می‌کند و سعی می کند او را بخورد. سلستین با کمک به او برای ورود به زیرزمین یک فروشگاه آب نبات ، جایی که می تواند سیراب شود ، او را متقاعد می کند که او را رها کند. به زودی صاحب فروشگاه او را گرفت و دستگیر کرد. سلستین که از سهمیه دندانهای جمع شده خود عقب است ، موافقت می کند که اگر وی به او کمک کند تا از دفتر همسر صاحب فروشگاه ، که اتفاقاً دندانپزشک است ، کمک کند تا وی را از داخل واگن پلیس رها کند ، آزاد کند.

اگرچه سرقت در ابتدا موفقیت آمیز به نظر می رسد ، اما بزودی این زوج متوجه می شوند که توسط نیروهای پلیس هر دو شهر موش و خرس تحت تعقیب قرار دارند. آنها موفق می شوند با دزدیدن یک وانت از دستگیری فرار کنند و به کابین راه دور ارنست فرار کنند. ارنست در ابتدا مایل نیست اجازه دهد سلستین با او بماند ، اما بعد از اینکه او به عشق او به هنر پی برد ، آنها شروع به پیوند می کنند. او برای او فاش کرد که فقر فعلی او نتیجه رد برنامه خانواده اش برای قانونی شدن وی مانند اجدادش به دلیل تمایل به سرگرمی است. این دو زمستان را با خوشبختی در کنار هم می گذرانند ، هرچند با پخش مداوم رادیویی که اعلام می کند هر دو نیروی پلیس هنوز در جستجوی آنها هستند ، شادی آنها تا حدودی کاهش می یابد.

در فصل بهار ، پلیس می تواند ون مسروقه را به داخل کابین ردیابی کند. ارنست توسط موش ها دستگیر می شود ، در حالی که سلستین توسط خرس ها دستگیر می شود. هر دو به طور همزمان در طبقه اصلی و زیرزمین یک دادگاه محاکمه می شوند. اگرچه هر یک از آنها به رفتار ناعادلانه خود همراه با تعصب و تعصب دولت اعتراض می کنند ، و همچنین از فروش فروش همراه خود خودداری می کنند ، اما قضات خشمگین از گوش دادن خودداری می کنند. سپس ارنست و سلستین داوران و بقیه افراد طبقه بالاتر را به دلیل ظلم و ستم خود نسبت به مردم عادی طبقه پایین فرا می خوانند. در طی مراحل دادرسی ، به طور تصادفی آتش سوزی در دادگستری آغاز شده و در حالی که بقیه شهروندان علی رغم درخواست قضات خشمگین برای ماندن فرار می کنند ، ارنست و سلستین برای نجات قضات مربوطه هر کدام عقب می مانند. قضات هم تحقیر شده اند و هم شکسته اند که مردمشان ، آنهایی که فکر می کردند همیشه می توانند بر آنها حکومت کنند ، آنها را رها کرده اند تا جان خودشان را نجات دهند در حالی که کسانی که به دنبال مجازات نادرست آنها بودند ، ناجی آنها هستند. قضات شرم آور که واقعاً در قلب خود شکست را پذیرفته اند ، اتهامات خود را کنار می گذارند و در این صورت چاره دیگری ندارند که به آرزویشان برای ادامه زندگی مشترک ادامه دهند. در تمام این مدت ، قضات ناتوانی خود را در درک مفهوم اوراق قرضه بدون قید و شرط ابراز می کنند. و فقط می تواند همراه با جمعیت متزلزل هر مکان ، آتش سوزی دادگاه ها تا زمین را تماشا کند.

این زوج که در کابین ارنست متحد شدند ، تصمیم می گیرند کتابی بنویسند و تصویرگری کنند ، و داستان دوستی خود را تعریف می کنند ، اگرچه پس از اعتراضات سلستین از جمله بخشهایی از ملاقات که ارنست قصد داشت او را بخورد ، با برخی از تزیینات ارایش کرد.

بیشتر کمتر