انیمیشن پاتما دنیای وارونه

انیمیشن پاتما دنیای وارونه
Patema Inverted

گاهی برای رسیدن به حقایق باید از مرزهای اجباری که دیگران برایمان ترسیم کرده‌اند با شجاعت

کارگردان: Yasuhiro Yoshiura
نویسنده: Yasuhiro Yoshiura
تهیه کننده: Takanori Aki
سال تولید: 2013
نوع: سینمایی
مدت زمان: 1 ساعت

داستان کامل

در سال 2067 ، دانشمندان آزمایشی را برای مهار انرژی از گرانش زمین انجام دادند. با این حال ، این آزمایش شکست می خورد و گرانش معکوس می شود ، و باعث می شود تقریباً همه و همه افراد از زمین دور شوند.

سالها بعد ، پاتما نوجوان محترمی است که در جامعه زیرزمینی زندگی می کند و قوانینی وضع می کند تا اعضای خود را از “مناطق خطر” که جامعه را احاطه کرده اند دور نگه دارد. پاتما با الهام از دوستش لاگوس ، که به طرز مرموزی ناپدید شده است ، در تونل ها جستجو می کند. یک روز هنگام کاوش ، او از چهره ای که روی سقف راه می رود و در یک شاخه زیر قرار می گیرد مبهوت می شود.

پاتما به بیرون حصار هم مرز با آیگا می افتد. ایجی ، یک نوجوان دیگر ، او را روی حصار می یابد. گرانش او از او برعکس شده است. وی پس از حمل سالم او به زمین ، او را به یک سوله نزدیک می برد ، جایی که آنها در مورد دنیای یکدیگر می آموزند. ایجی در مورد پدرش به پاتما می گوید ، که با الهام از آنچه دولت “معکوس” می نامد ، گویا هنگام نشان دادن آن از یک هواپیمای پرنده سقوط کرده است.

ایزامورا ، رهبر کنترل آیگا ، حضور پاتما را کشف می کند و به نیروهایش دستور می دهد تا او را دستگیر کنند. ایجی در می یابد که با در دست گرفتن پاتما ، گرانش معکوس او را سبک می کند و سرعت سقوط او را کاهش می دهد. آنها از نیروها طفره می روند ، اما به زودی دستگیر می شوند. ایجی مورد سرزنش و توبیخ قرار می گیرد ، در حالی که ایزامورا ، تهدید به آزادی او به آسمان ، پاتما را به برج کنترل می برد. او به او نشان می دهد که لاگوس را که از آن زمان درگذشته است دستگیر کرده و با یک وزن معکوس او را در طبقه آخر زندانی کرده و فقط شیشه او را از آسمان جدا کرده است.

ایجی به حصار برمی گردد و به طور غیر منتظره پورتا ، یکی از دوستان پاتما را پیدا می کند و با اکراه به زیر زمین منتقل می شود. آنها ، همراه با بزرگتر جامعه ، برنامه ای را برای آزادی پاتما طراحی می كنند. ایجی و پورتا با هم کار می کنند و با استفاده از وزنه های یکدیگر با عبور از زیرزمین متروکه برج ، دزدکی به درون برج می روند. ایجی به تنهایی وارد طبقه آخر می شود و پاتما را آزاد می کند ، اما ایزامورا و نیروهای بیشماری به زودی وارد می شوند و این دو نفر را به سقف تعقیب می کنند. ایزامورا پاتما را می گیرد و به دست راست خود ، جاکو ، دستور می دهد تا به آژ شلیک کند. پاتما اما از ایزامورا می پرد و ایجی را می گیرد و آنها به آسمان شناور می شوند. سپس ایزامورا دستور می دهد که “مرگ” ایجی به عنوان یک تصادف گزارش شود.

پاتما و ایجی که ناخودآگاه هستند همچنان که به پرواز ادامه می دهند بیدار می شوند. هنگامی که آنها از طریق ابرها عبور می کنند ، متوجه می شوند که “آسمان” یک سقف مکانیکی است که جو Aiga را تولید می کند و “ستاره ها” را نمایش می دهد. آنها ماشین پرنده پدر ایجی را در آنجا کشف می کنند. ایجی یادداشت های پدرش را می خواند و متوجه می شود که با لاگوس دوست شده بود و هر دو وسیله نقلیه شناور را ایجاد کرده اند. در آنجا ، پاتما و ایجی عشق خود را ابراز می كنند و وزنه های معكوس را آزاد می كنند كه باعث می شود آن به طور مرتب به Aiga برگردد.

در همین حال ، جاکو ، که به ایزامورا مشکوک است ، متوجه می شود که پدر ایجی را کشته و لاگوس را اسیر کرده است ، به ویژه برای جلوگیری از کسی در کشف کوچک بودن آیگا. وقتی ایزامورا جاکو را پیدا می کند ، آنها ماشین پرنده را که به پایین سقوط می کند مشاهده می کنند و ایزامورا به نیروهای خود دستور می دهد آن را تصرف کنند. در بیرون ، ماشین پرواز نیز توسط دانش آموزان دیگری از مدرسه Eiji ، از جمله Kaho ، نزدیکترین همکلاسی Eiji ، شاهد است که شک دارد که “مرگ” او تصادفی بوده است. تردیدهای او هنگامی تأیید می شود که او و دانش آموزان متوجه می شوند ایجی و پاتما در داخل خودرو قرار دارند.

ایجی و پاتما از وسیله نقلیه در حال پایین پرش می کنند ، در شافت منتهی به جامعه پاتما می افتند. اینورترها از دیدن این دو زنده خوشحال می شوند. با این حال ، ایزامورا و جاکو آنها را در صنعت تعقیب می کنند و در هنگام سقوط خودرو ، ایجی ، پاتما و پورتا را با خود می برند و در نهایت به کف شافت سقوط می کنند. ایزامورا به Eiji شلیک می کند و زخمی می شود و قصد دارد پاتما را بکشد ، اما توسط پورتا که اسلحه را دور می زند خنثی می شود. پس از کشیدن چاقو برای پایان دادن به پاتما ، کف آسیب دیده فرو می ریزد و سطح واقعی زمین را نشان می دهد: هزاران ساختمان ویران شده و آسمان باز ، از جمله حلقه بقایای اطراف ماه. مشخص شده است که Aiga و شهروندانش در واقع کسانی هستند که از این آزمایش فاجعه بار جان سالم به در بردند و در دنیای مصنوعی زیرزمینی زندگی می کردند که از جاذبه معکوس آنها پشتیبانی می کرد.

شناور به سمت بالا ، ایزامورا ناامیدانه پاتما را نگه می دارد ، اما وقتی صنایع دستی شکسته به سمت او پرواز می کند ، دست خود را از دست می دهد و او را به آسمان می فرستد. ایجی می پرد و به سمت پاتما در حال سقوط می گیرد و جاکو و بزرگتر به سرعت این دو را ایمن می کنند. بعداً ایجی بیدار می شود تا دنیای سطح را کشف کند. بزرگتر یادداشت های مربوط به پسرش لاگوس را می خواند. او ، پورتا و جاکو توافق دارند که اکنون که حقایق شناخته شده اند ، دنیای آنها باید با هم کار کنند. پاتما و ایجی یکدیگر را چسبیده و سطح را بررسی می کنند.

بیشتر کمتر