انیمیشن قصری در آسمان

انیمیشن قصری در آسمان
Castle in the Sky

دنیا بدون عشق دووم نمیاره

کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
تهیه کننده: Toru Hara
سال تولید: 1986
نوع: سینمایی
مدت زمان: 2 ساعت

ویدئوها

تیزر انیمیشن

داستان کامل

ناو هواپیمابر حامل شیتا، دختر جوان یتیمی که توسط ماسک دولت ربوده شده است، توسط کاپیتان دولا و پسران دزدان دریایی هوایی‌اش که در جستجوی آویز کریستال آبی کوچک شیتا هستند، مورد حمله قرار می‌گیرد. در نتیجه مبارزه، Sheeta از کشتی بالگرد سقوط می‌کند اما با یک قدرت مرموز در حرز نزول او کند می‌شود. او با خیال راحت در یک شهر کوچک استخراج معدن جایی که توسط یک پسر جوان یتیم شجاع به نام پازو کشف می شود، او را برای بهبودی به خانه اش می‌برد. پازو به او از یک شهر شناور مرموز به نام لاپوتا می‌گوید که در تصویری که پدرش گرفته است قابل مشاهده است. بعداً ، آنها توسط دزدان دریایی دولا، و سپس توسط سربازان مسکا تعقیب می شوند. سرانجام، این دو نفر در یک معدن متروکه سقوط می کنند، و در آنجا با عمو پومه غیر عادی محلی روبرو می‌شوند ، که به آنها اطلاع می دهد که حرز Sheeta از کریستال hikōseki (飛行 le ، “سنگ سنگ”) (“Volucite” یا “Aetherium” به انگلیسی ساخته شده است) انتشار زبان) ، ماده ای که برای بالا نگه داشتن لاپوتا و سایر شهرهای پرنده استفاده می‌شود. [7]

هنگام ترک مین ، Sheeta به پازو می گوید که نام کامل او Lucita Toel Ul Laputa است. [7] آنها سپس توسط مسکا اسیر شده و به قلعه تدیس منتقل می شوند ، جایی که پازو در یک برج سیاه چال زندانی می شود در حالی که شیتا در یک اتاق مجلل تر زندانی است. Muska یک ربات خاموش لاپوتان را به Sheeta نشان می دهد و دانش خود را از نام مخفی او نشان می دهد ، که او تفسیر می کند که از سلطنت Laputan است. پس از آن Muska زندگی پازو را تهدید می کند تا همکاری Sheeta را بدست آورد. برای امنیت خود ، شیتا به پازو دستور می دهد که آنجا را ترک کند و ماسکا به او پول می دهد تا آنجا را ترک کند و لاپوتا را فراموش کند.

پازو پریشان به خانه برمی گردد ، جایی که در کمین دولا و پسرانش است. آنها پس از شنیدن صدای بیرون آمدن پازو ، خود را برای رهگیری و گرفتن کریستال آماده می کنند و به آنها اجازه می دهند تا به آنها بپیوندد. با ادامه مراحل آماده سازی ، Sheeta یک آیه مربوط به آپوتروپائیک را تلاوت می کند و به طرز غیر منتظره ای حرز و ربات را که به دنبال Sheeta است ، فعال می کند و قلعه را در طول راه تخریب می کند تا اینکه توسط کشتی هوایی ارتش Goliath غلبه کند. پازو از راه می رسد و شیتا را نجات می دهد ، اما ماسکا این تعویذ را بدست می آورد. دزدان دریایی با همراهی پازو و شیتا به کشتی هوایی خود ، تایگر موت باز می گردند. آنها Goliath را دنبال می کنند ، که زیر دستورالعمل های نشان داده شده توسط طلسم Sheeta برای مکان یابی Laputa است. دولا پازو را به کار با شوهرش در موتورخانه می اندازد ، در حالی که شیتا آشپز کشتی می شود. همان شب ، Sheeta ، که به عنوان وظیفه مراقبت به پازو پیوست ، نشان داد که مادربزرگ او از کودکی طلسم های زیادی را به او آموخته است ، از جمله طلسم نابودی.

در طی برخورد با جالوت ، دولا به پازو و شیتا می گوید که چگونه می توانند محل نگهبانی را به یک بادبادک تبدیل کنند و به آنها امکان می دهد از محیط اطرافشان دید بالاتری داشته باشند. به زودی پروانه ببر به طوفانی نزدیک می شود که در آن پازو یک گرد و غبار ابر مشاهده می کند. او با درک ابرها از تصویر پدرش ، به دولا می گوید که آنها لاپوتا را پیدا کرده اند و اصرار دارد که باید به سمت چشم طوفان حرکت کنند. با این حال ، جالوت ظاهر می شود و به سوی بید ببر آتش باز می کند و آن را در شعله های آتش خرد می کند. شلیک گلوله کابل اتصال بادبادک دیده بان به کشتی را قطع می کند و باعث می شود Pazu و Sheeta به ابرها بروند. آنها در لاپوتا فرود می آیند ، فقط شهر خراب و بیش از حد رشد کرده ، که فقط پرندگان و نگهبانان ربات آن در آن زندگی می کنند.

دزدان دریایی دولا دستگیر می شوند و سربازان مسکا گنجینه های شهر را به یغما می برند. پس از ورود به حوزه مرکزی شهر ، مخزنی گسترده برای کلیه دانش علمی لاپوتا ، ماسکا شیتا و عواملش را به سوی پازو آتش گشود که قبل از یافتن راهی به کره دزدان دریایی فرار می کند و آنها را آزاد می کند. در مرکز لاپوتا ، که حاوی کریستال عظیم “آتشفشان” است و شهر را از سطح بالا نگه می دارد ، ماسکا خود را “روموسکا پالو اول لپوتا” ، یکی دیگر از اعضای خط سلطنتی لاپوتا معرفی می کند و از کریستال Sheeta برای دسترسی به فناوری پیشرفته لاپوتان استفاده می کند. او ضمن بیرون آمدن از سلاح کشتار جمعی لاپوتا و ارتش روبات ، ضمن ابراز قصد خود برای استفاده از هر دو برای فتح جهان ، به سربازان خود خیانت می کند و جالوت را نابود می کند. در طول ضرب وشتم ، Sheeta وحشت زده حرز کریستال را بازیابی می کند و فرار می کند ، اما Muska او را تعقیب می کند. Sheeta با شنیدن صدای پازو ، از طریق شکاف دیواره ، حرز را به او می دهد و توسط ماسکا در اتاق تخت لاپوتا وارد گوش می شود.

شیتا در طی رویارویی با مسکا توضیح می دهد که مردم لاپوتا قلعه را ترک کردند زیرا فهمیدند که انسان برای زندگی در زمین است و نه در آسمان. Muska از مشاجره خودداری می کند ، بافته هایش را شلیک می کند و تهدید می کند که او را خواهد کشت مگر اینکه حرز کریستال به او داده شود. پازو درخواست می کند که اجازه صحبت با Sheeta را داشته باشد. Muska به آنها یک دقیقه وقت می دهد (سه نسخه در نسخه اصلی ژاپنی). بنا به درخواست او ، Sheeta طلسم نابودی را به پازو می گوید ، و هر دو طلسم را می خوانند و باعث از هم پاشیدگی قلعه می شوند و باعث نابینایی مسكا می شود ، كه پس از آن در خارج از صفحه به مرگ می افتد. پس از زنده ماندن از سقوط ، پازو و شیتا دوباره با دولا و دزدان دریایی اش متحد می شوند و لاپوتا را پشت سر می گذارند. هنگامی که آنها از دزدان دریایی جدا می شوند ، پازو همانطور که او به او قول داده بود ، Sheeta را به خانه پرواز می دهد تا زندگی مشترک جدیدی را آغاز کنند.

در پایان اعتبارات ، بقایای لاپوتا به فضای بیرونی شناور می شوند و توسط کریستال آتشفشان تعبیه شده در ریشه های درخت مرکزی نگهداری می شوند.

بیشتر کمتر