انیمیشن دنیای بند انگشتی ها

انیمیشن دنیای بند انگشتی ها
The Secret World of Arrietty

با تلاش و امید هیچ بن بستی وجود نداره...

کارگردان: Hiromasa Yonebayashi
نویسنده: Keiko Niwa , Hayao Miyazaki
تهیه کننده: Toshio Suzuki
سال تولید: 2010
نوع: سینمایی
مدت زمان: 1 ساعت

ویدئوها

تیزر انیمیشن

داستان کامل

پسری به نام شو هفته ای را در تابستان به یاد می آورد که در خانه مادرش نزد خاله بزرگ مادری خود ، ساداکو و کنیز خانه ، هارو گذرانده بود. وقتی شو به آنجا می رسد ، نگاهی اجمالی به Arrietty ، دختری وام گیرنده ، می یابد که از طریق یک منفذ هوا زیرزمینی به خانه اش برمی گردد.

شب ، پدر Arrietty ، Pod ، او را به اولین مأموریت “قرض گرفتن” می برد ، تا قند و کاغذ دستمال بدست آورد. آنها پس از تهیه یک حبه قند از آشپزخانه ، به اتاق خوابی سفر می کنند که از طریق خانه عروسک وارد آن می شوند. این اتاق خواب Shō است. او وقتی آرریتی را می خواهد دستمال سفره اش را بگیرد ، می بیند. با حیرت ، مکعب قند را انداخت. شو سعی می کند او را دلداری دهد اما پود و آریتی آنجا را ترک می کنند.

روز بعد ، Shō حبه قند و یک یادداشت کوچک را در کنار دریچه هوا قرار می دهد. پاد به او هشدار می دهد که این دارو را نگیرد زیرا وجود آنها باید از دید انسان پنهان بماند. با این وجود ، او دزدکی بیرون می رود تا به دیدار شو در اتاق خوابش برود. بدون اینکه خودش را نشان دهد ، به او می گوید که خانواده اش را تنها بگذارد اما آنها به زودی مکالمه ای انجام می دهند که با کلاغ قطع می شود. کلاغ به آرریتی حمله می کند اما شو او را نجات می دهد. در بازگشت به خانه ، آریتی توسط پدرش رهگیری می شود. پود و همسرش ، هومیلی ، که متوجه شدند آنها کشف شده اند ، تصمیم می گیرند که باید از خانه بیرون بروند. شو از ساداکو می آموزد که برخی از اجداد وی متوجه حضور وام گیرندگان در خانه شده اند و خانه عروسک ها را برای آنها ساخته اند. وام گیرندگان از آن زمان دیده نشده بودند.

پود از یک مأموریت قرض گرفتن مصدوم می شود و توسط اسپیلر ، پسری بقاist که با او ملاقات کرده به خانه کمک می کند. Shō تخته کف را که خانوار وام گیرنده را پنهان کرده بود برمی دارد و آشپزخانه آنها را با جای آشپزخانه از خانه عروسک عوض می کند تا نشان دهد امیدوار است که آنها بمانند. با این حال ، وام گیرندگان از این امر ترسیده و روند حرکت خود را تسریع می کنند. پاد بهبود می یابد و آریتی از Shō خداحافظی می کند. شو عذرخواهی می کند که آنها را مجبور به کوچ کرده است و نشان می دهد که از بدو تولد بیماری قلبی داشته و چند روز دیگر عمل خواهد کرد. این عمل شانس زیادی برای موفقیت ندارد. او می پذیرد و می گوید هر موجود زنده ای می میرد.

هارو متوجه تخته های کف آشفته شده است. او خانه وام گیرندگان را بیرون می آورد و حمیلی را می گیرد. آریتی که با فریادهای مادرش هشدار داده شده است ، به تحقیق می پردازد. شو که از رفتن او ناراحت بود ، به اتاق خود برمی گردد. هارو وی را حبس می کند و با یک شرکت کنترل آفات تماس می گیرد تا وام گیرندگان دیگر را زنده زنده دستگیر کند. Arrietty برای کمک به Shō می آید. آنها هومیلی را نجات می دهند و او تمام آثار حضور وام گیرندگان را از بین می برد.

هنگام خروج در طول شب ، وام گیرندگان توسط گربه نیا مشاهده می شوند. پس از آن نیا Shō را به سمت “رودخانه” هدایت می کند ، یک رودخانه کوچک ، جایی که وام گیرندگان منتظر هستند Spiller آنها را بیشتر ببرد. Shō یک مکعب قند به Arrietty می دهد و به او می گوید که او همیشه بخشی از او خواهد بود و شجاعت او و جنگ وام گیرندگان برای زنده ماندن باعث شده است که او بخواهد از طریق این عملیات زندگی کند. در مقابل ، آریتی به عنوان یادآوری ، مدل موی خود را که یک گیره لباس کوچک است ، به او می دهد. وام گیرندگان در یک قوری شناور با Spiller در جستجوی خانه ای جدید می روند.

نسخه دوبله شده بین المللی دیزنی شامل یک مونولوگ نهایی است ، جایی که شو اظهار می دارد که دیگر هرگز Arrietty را ندیده است. وی یک سال بعد به خانه بازگشت و این نشان داد که این عمل با موفقیت انجام شده است. خوشبختانه او شایعات ناپدید شدن اشیا را در خانه های همسایه می شنود.

بیشتر کمتر